Celcom Broadband RM 68 monthly

celcom broadband nih dia guna connection 3G atau GPRS. kalau kawasan 3G ok la.. nak difikirkan kalau kawasan GPRS hmm pening skit kut. pas tu moderm nyer kita leh beli moderm special atau pun guna jer Handphone 3G. pas tu dia ada guna USIM ( cam simcard HP ler ) . kita ada choice utk separatekan sim utk internet atau nak sekalikan simkad tu utk tepon dan tenet. yg ni kita still leh terima call dan sms or mms during surf.. tapi once ada call or sms masuk internet akan DC la.. agak mengganggu la skit.. so biasanya mereka suggestkan separate..

plan yg ni sepupu hubby aku ada guna. dia kata so far kat ipoh dia pakai ok.. cuma senang DC so kena selalu reconnect ler.... hmm -1 point. aku tanya lagi pasa rural area.. katanya member dia try nak surf kat pengkalan ( still area ipoh actually ) tak dpt line katanya.. aduss -5 point!!

terfikir plak aku sbb kampung aku tu lg rural dr kawasan kt pengkalan tuh. cam mana nih???

1 comment:

Nur said...

hehehe.. now adik aku dah pakai dah celcom broadband 68 ni kat aku sekinchan.. kawasan tak de 3G; so far ok jer dia pakai... cuma slow je la skit.. tp even nak buat video call guna skype still boleh lg..